BiketheBest K r o a t i ë va. € 825 10 dagen voor duo-bikersvoor single-bikers € 1.125prijzen per persoon |
Cruisen door Istrie & Kvarner eilanden 10 reisdagen als combinatie-motorreis met motortransport,vlucht & gebruik veerboten |
---|---|
Cruisen door Istrië & Kvarner Omdat de meeste bikers langs Ljubljana of Trieste naar Kroatië rijden, is het van zelfsprekend met een tour door Kroatië in Istrië te beginnen. Istrie motorreizen zijn bij uitsteek het Mekka’s voor bikers: talloze geniale bochten, meestal goed onderhouden wegen door mooie kust- streken en trajecten rijk aan serpentines door adembenemend berg- landschappen. Voor iedereen is tijdens de Istrie motorreizen voldoening, of beginner, genieters of de verzamelaar van bochten. |
|
Met statige herenhuizen en beroemde promenades wordt je niet alleen in Lungomare of in de mondaine badplaats Opatija ontvangen. Veel van de havensteden en Marina’s in Istrië nodigen na het prachtige bochtenwerk uit om bij lekker eten of fijne dranken te ontspannen. Vergeleken met de omliggende laden zijn de prijzen voor Istrie motorreizen erg aantrekkelijk hetgeen ook ten uitdrukking komt door de veel aanwezige Italiaanse en Sloveense bikers. Vanwege de vele veerboten die in korte tijd oversteken, is het eiland hoppen niet alleen bij hordes lokale bikers een populair weekend plezier. In Brestova kan men de veerboot gebruiken en na een half uur zeelucht te hebben ingeademd zich op een super-gebouwde weg over het eiland Cres naar de diepste hoek van aangesloten eiland Lošinj rijden. Op de terugweg van Lošinj kan men via Cres met een veerboot naar het eiland Krk overzetten. |
|
BikeTheBest roadbook KNI10 | |
BiketheBest heeft gebaseerd op de ervaringen de dagelijkse etappes zodanig gekozen dat de reistijd (rijtijd en tijd voor sightseeing) grotendeels zelf kan worden bepaald. Afhankelijk van het interesses kan dit leiden tot het rijden van afkortingen of omwegen in een eigen aangepast tijdschema om het dagelijkse doel te bereiken. De toeristische reisinformatie is niet gedacht ter vervanging van reisgidsen maar vermeld de belangrijkste bezienswaardigheden op de gekozen motorroute. Het belangrijkste issue voor de biker van Istrie motorreizen is het veilig zijn doel op een interessante route te bereiken en naast het rij plezier ook de omgeving te verkennen. Daarbij wordt verondersteld dat de reistijd vanaf negen uur ochtends begint en voor zonsondergang het gereserveerd hotel bereikt. |
Ter oriëntatie geeft het roadbook voor iedere reisdag belangrijke toeristische informatie on route.Om voldoende tijd voor bezienswaardigheden te hebben en een idee te krijgen wanneer men op de plaats van bestemming arriveert zijn dagelijkse reisschema opgemaakt. Aan de hand daarvan kan men de gewenste tijd voor sightseeing bepalen. Deze kan men afwegen tegenover een meer of min aan rijtijd via alternatieve wegen naar het volgende doel on route. In het vervolg wordt de toeristische informatie voor KNI10 sterk ingekort weer gegeven. Naast de dagelijkse etappes, reisschema en toeristische reisinformatie levert BiketheBest ook voor de routes geschikte GPS navigatie (Garmin & Tom Tom). |
Dag 1:NL/BE->vlucht Noord-Italië (motortransport uitgevoerd) | |
Dag 2: Treviso–karstplateau-Miramare-Trieste De kustroute van Duino naar de 22 km ten zuid- oosten gelegen Trieste (1) is de mooiste rit langs de Italiaanse Adriatische kust. Aan de kust kunt u genieten van drie oude kastelen en de prachtige uitzichten. Een groot park omringd door terrassen en doorkruist van wandelpaden hebben Duino en Miramare Kasteel te bieden. Een motorfietsreis door de landschap van het karstplateau boven Trieste wordt ten zeerste aanbevolen. Een reis naar Monrupio en het panoramische uitzicht is in elk geval de moeite waard. Onderweg passeert men vele grotten en monolithische kalksteen toren, de Obelisk van Opicina, de grootste toeristische grot ter wereld de Giant Cave en het heiligdom van Monte Grisa. De oude stad van Trieste bestaat slechts uit een klein aantal smalle straatjes en smalle doorgangen. Maar de oude stad is mooi en vrij goed gerenoveerd in de afgelopen jaren. Cafeetjes, terrasjes en restaurant bieden alles wat men naar een innoverend dag op de motor nodig heeft. Dag 3 : Trieste – Buzet – Novigrad – Porec Na een bochtige rit langs de binnenlandse wegen van Slovenië is het eerste station de ‘City of Truffels’. Maar Buzet (2) is wereldwijd niet alleen vanwege de heerlijke knollen bekend. Het gebied om Poreč (8) wordt ook de Riviera van Istrië genoemd. Gemeten aan het aantal bezoekers uit de hele wereld is het de belangrijkste vakantieplaats in dit vakantiegebied van Kroatië. Dag 4: Porec – Rovinj – Pula Vrsar (9) is een kleine stad met slechts 1.700 inwoners die zijn karakter als een mediterraan vissersdorp tot vandaag heeft kunnen bewaren. Vrsar staat ook bekend als “stad van marmer”, omdat in een park in de buurt indrukwekkende marmeren sculpturen van de beeldhouwer Dusan Dzamonjas zijn. De verdere route van deze Istrie mototreizen naar het zuiden gaat langs de Limfjord (10). Het is een 10 km lange Karstvallei diens rivier hier eindigt en zich met het zeewater vermengt.Het dagdoel Pula (14) heeft nog wat bezienswaardigheden zoals historische stadhuis, fort, tempel van Augustus, markthal, Poort van Hercules etc. te bieden. Van Fazana (13) komt men van zelf langs het geweldige Amfitheater. Dag 5: Pula – Rabac – Opatija Premantura (14.2.) is een pittoresk stadje 12 km ten zuidoosten van Pula (14). De zee is nergens anders zo blauw en zuiver en de kleuren zo intensief als op deze plek in Istrië. Premantura, een dorp in het uiterste zuiden van Istrië. Labin (16) is de geheime cultuur hoofdstad van Istrië. De beroemdste schilder en beeldhouwer zijn afkomstig uit deze regio. Niet verre van Labin ligt Dubrova met een sculpturenpark – een forma viva in de open lucht met meer dan 70 sculpturen uit diverse soorten steen gehouwen. |
vervolg dag 5: Pula – Rabac – Opatija De glamourreuze badplaats Opatija (19) heeft vele beroemde hotels waar met name in het K&K-tijdperk de high society verkeerde. Een aanbevolen bezoek of zelf overnachting in het “Millennium Opatija” met zijn 5 sterren hotel, café, restaurant met terras aan zee laat de glamour van vroeger tijdperken raden. Op Istrie motorreizen zal men van het fantastisch ouderwetse interieur zeker versteld staan.Dag 6 :Opatija – Cres – Mali Losinj Vandaag gaat het via de kustweg terug naar Brestova en met de veerboot naar het bergachtige eiland Cres. Op de super uitgebouwde kronkelende weg rijd men met veel plezier de 13 km in de bergwereld van Cres. Daarna gaat het wat rustiger op een zijweg in de Tramuntana (“Achter de bergen”) naar de gieren van Beli(20). Door een draaibrug is het eiland Cres, in het zuidelijke deel in de plaats Osor, aangesloten op het eiland Lošinj. Een bezoek aan Lubenice en dan bereikt men op “het circuit van de inheemse motorrijder” de twee stadjes Mali Lošinj en Veli Lošinj (28). Dag 7: Lošinj – Cres – Krk De havens van de twee stadjes zijn omringd van de mooie gevels van steen paleizen en diens parken met exotische vegetatie. Vertrek uit Mali of Veli Losnij omtrent 9.00 uur om nog de omgeving verder te verkennen en om voldoende tijd te hebben het veerboot van Jadrolinija in Merag (Cres) om 12:00 uur te bereiken. Na amper een uur vaartijd wordt Valbiska op het eiland Krk en kort daarna daarna de Stad Krk (29) zelf bereikt. Its verder in het uiterste zuiden van het eiland is de meest populaire plek voor toeristen op het eiland Krk – Baska (30). Hoog boven van de kerk Sveta Lucija heeft met een prachtige uitzicht over Baska, het baai en de kale bergen. Daarna is echt leuk door het oude deel van de stad naar het hotel aan de lange zandstrand te rijden. Dag 8: Krk-rondje Vrbnik (31) is de grootste stad op het eiland Krk aan deze kust. Het dorp is gebouwd op een klif.Malinska & Njivice (32) zijn samen met de stad Krk de meest “levendige” plaatsen op het eiland Krk. Omisalj (33) is de plaats die het dichst bij de dichst bij de brug tussen het eiland Krk en het vasteland ligt. Op een wandeling door het oude stadje heb je een mooi uitzicht op Rijeka. Dag 9: Krk-Rijeka-Treviso Rijeka (34) is de derde grootste stad na Zagreb en Split en wordt algemeenbeschouwd als de belangrijkste stad van het land Kvarner. Rijeka is niet alleen een industriële en commerciële metropool, maar ook een universiteitsstad en cultureel centrum. Van Rijeka naar Treviso rijdend komen drie hoofd- routes in aanmerking. De keuze is waarschijnlijk mede afhankelijk van de seizoen, weersomstandigheden en via welke snelwegen of binnenlandse wegen men liefs de terugreis wil doen. |
Dag 10: Vlucht Treviso -> NL/BE | |
Overige informatie | |
Inclusief | Exclusief |
|
|
Opties | Prijzen |
|
|